Ulaanbaatar

15 september 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

Ontdek ineens dat het Ulaanbaatar moet zijn, dus bij deze.

Vanmorgen de stad in met student Zigi en zijn chauffeur, die een beetje doet denken aan de computernerd uit de Millennium serie. Eerst naar het Boeddhistisch Klooster. We krijgen veel informatie van Zigi, zelf een atheïst, maar wel met interesse voor oa het Boeddhisme.

Hij had ook het Christendom bestudeert maar dat was hem te ingewikkeld. Eén van de doelstellingen van het Boeddhisme is het uitbannen van materialisme maar dat zei Plato ook al("als je je rijk wilt voelen moet je niet je bezit vergroten maar je hebzucht verkleinen").

Daarna naar een Boeddhistisch museum wat ook zeer interessant was maar na het 20tigste Boeddhabeeld hadden we het wel een beetje gehad. Afijn, dan vanavond maar op de trein naar China.

Ter afscheid van Mongolië een paar regels die aan Gorter doen denken.

Als ik aan Mongolië denk, denk ik aan eindeloze vlaktes. Steppen met af en toe een joert. Een landschap mooi van eentonigheid. Gebied dat het uiterste vergt van zijn bewoners. Mens en dier zijn overgeleverd aan de omstandigheden. Zomer en winter houden er huis.

1. Astrid:
    15 september 2017
    Wat zeiden Plato en Gorter dat mooi. En wat schrijven jullie leuk en beeldend, xxx
  2. Jan en Cat:
    15 september 2017
    Hoi, ja leuk en beeldend, maar het is Jan zijn blog. Dus alle eer komt hem toe. Ik voeg zo nu en dan een foto toe, liefs
  3. Anne en vrouwkje:
    15 september 2017
    Wat geweldig om jullie te volgen!! We kijken er elke dag naar uit