Terelj National Park

13 september 2017 - Ulaanbaatar, Mongolië

Om 5 uur vanmorgen gaat de wekker, om 6 uur komen we aan in Ulaan Bataar en moeten we de trein uit. Met slaperige koppen zitten we even later in de auto naar het "nomadenkamp". De chauffeur verdenk ik ook van ernstige wakkerblijfproblemen in bovendien weer zo'n auto met rechts stuur. Wel elektrisch trouwens. Om 7 uur zetten we onze koffers in de ons toebedeelde nomadentent genaamd: yurt. Het houtkacheltje snort want het is maar een graad of twee, drie. Eerst maar eens een ontbijtje halen. Zoals later ook zal blijken met de lunch en het diner: het is eten wat de Nomadenpot schaft.

We hebben niks op het programma vandaag en het weer ontwikkelt zich geweldig. De korte broek aan en lekker lui in het zonnetje zitten in een overweldigende natuur. Catrien trekt nog even de bergen in op zoek naar de yak en vind hem nog ook.

Nomadenkamp dient nog wel nadere uitleg. Het is niet meer dan een toeristenkamp met zo'n 20 yurts. Het enige nomadische is: geen WiFi. Maar verder is het een fantastische ervaring en ook de nomaden pot smaakt voortreffelijk, vergezelt van een nomaden potje bier( eindelijk geen Heineken in de aanbieding).

1. Jannie ten Hoor:
    Oo prachtig.
    Mooie foto met Jan voor de ⛺.
  2. Else-Gro:
    14 september 2017
    Ser så spennende ut!! Kos dere masse :-)
  3. Julia en jaap:
    14 september 2017
    Better as Nandal Green Parks ensfh. Smûk!
  4. Astrid:
    14 september 2017
    Ziet er goed en gezellig uit. 2-3 graden vind ik wel koud....met zo'n smuk kacheltje maakt veel goed!
  5. Anne en vrouwkje:
    15 september 2017
    Jak of bromrund (orde walvissen en evenhoevigen). Bromde er ek?
  6. Anneke en Gjerrit:
    15 september 2017
    Dat Rocky Mountain t-shirt maakte zeker wel indruk?