Moskou, dag 3

5 september 2017 - Moskou, Rusland

Vandaag onze laatste dag in Moskou, vanavond gaan we naar het Yaroslavsky Vokzal(station). Daar begint voor ons de echte reis.

Eerst ons programma van vandaag nog afwerken. Het regent gestaag maar we hebben musea gepland dus geen probleem. Eerst naar de Loebjanka gevangenis. Na de Russische Revolutie in 1918 zat hier achtereenvolgens de Tsjeka, de GEPOe, de OGPOe, de NKVD en de KGB. James Bond weet er alles van. Het verhaal ging "wat is het hoogste punt van Moskou" met als antwoord: de Loebjanka kelders want daar kun je de Goelag Archipel zien liggen! Toen kwam men er niet uit, maar wij kwamen er niet in.

Dan maar naar het Kosmonauten museum. Dat heb je dus ook niet zomaar bekeken. We zagen het hele programma van Spoetnik, Laika, Gagarin en Mir. Laika overleefde het trouwens niet maar Belka en Strelka wel. De talloze mislukkingen worden hier dus ook nu nog uit beeld gehouden. Een paar Amerikaanse successen stonden er dan weer wel. Het was toch een fantastische belevenis.

1. Astrid:
    5 september 2017
    De Goelag archipel... toen ik het boek las verbaasde ik mij over de manieren van martelen die -mensen- kúnnen bedenken! Brrr. Jullie reis gaat dus nog steeds volgens plan. Boeiend!
  2. Julia en jaap:
    6 september 2017
    Wy binne wèr op 'e hichte,nijsgjirrich! In goeie treinreis tawinske,wy hâlde jim yn é gaten!
  3. Anne en vrouwkje:
    6 september 2017
    Tiid foar in fers fan de oare drs.:
    Onlangs zat ik in een spoortrein te reizen
    En de stad .....lag in 't verschiet
    Om mijn bekendheid daarmee te bewijzen
    Schreef ik gezwind een gelegenheidslied
  4. Wiebe:
    7 september 2017
    Hebben jullie de voetbal accommodatie voor 2018 niet bezocht ? , want
    de spelers van het nederlands elftal krijgen dat echt niet te zien !
  5. Jan en Cat:
    10 september 2017
    We konden het vanuit ons hotel zien liggen, wij zijn bevoorrecht.⚽️⚽️⚽️